Tudjuk, hogy minden zseni átlátja a káoszt, mégis ma egy olyan eszközt szeretnék bemutatni, ami segít rendszerezni a teendőket az irodai munka során.
Akár otthon is használható a napi feladatok, teendők összeírására és kiválóan alkalmas a fejedben lévő káosz megszüntetésére.
Trello
A Trello egy feladatkezelő, rendszerező (mini projekt menedzsment) eszköz, melynek egyik legnagyobb előnye, hogy online, így bármikor eléred, ha van Internet kapcsolatod. Korábban már említettem, hogy nekem az otthoni munka során sokszor hirtelen jutnak eszembe ötletek, feladatok, amiket meg akarok valósítani. Belekezdek, majd ahogy haladok, eszembe jut egy újabb ötlet és a végén azon kapom magam, hogy már az új ötlettel foglalkozom. A sokadik után már hiába gondolkodom, nem tudom felidézni, mibe is kezdtem eredetileg. Ismerős? A hatékony otthoni munkához itt találsz gyakorlati technikákat.
Lássuk a legnagyobb előnyeit:
- ingyenes, az eléréséhez csak Internet kapcsolat szükséges
- mobil eszközökről is eléred (okostelefon, tablet, stb.)
- meghívhatsz résztvevőket a projektbe, delegálhatod a feladatokat
- van jogosultságkezelés
- listákat készíthetsz egyes feladatokhoz
- drag and drop funkció (egy kattintással átrendezheted a sorrendet)
- számos jelölő és kategorizáló lehetőség (csillagozás, színezett címkék, emo ikonok – “hangulatjelek” és matricák használata)
- lehetőség van fájl és képcsatolásra, hozzászólások, megjegyzések, értesítések hozzáadására
- nincs szükség kis cetlikre, rend lesz az íróasztalon
- miután rendszerezted a dolgaidat, jó eséllyel csökken a benned lévő feszültség is, amit addig a káosz okozott
Azt látom, hogy kezdők számára sokszor az új programok megtanulása a legnagyobb mumus. Túl ijesztő, túl ismeretlen, nem mernek kísérletezni, ezért inkább feladják és bele sem kezdenek. A Trello hátránya, hogy angol nyelvű, de úgy gondolom, alap angol tudással (pár szó ismeretét, megtanulását igényli csak) már nagyon könnyen kezelhető kis eszköz és nagy segítség lehet a mindennapokban.
Néhány fogalom, melyeket meg kell ismerni a használatához:
- Organization – szervezet
- Board – tábla (lehet projekt, megszervezendő nagy/ összetett feladat, mely alfeladatokat, listákat és kisebb teendőket tartalmaz) – pl.: OFFICE-Inform feladatok
- List – lista (adott táblához tartozó alfeladat) – pl.: Havi feladatok
- Card – kártya (az alfeladat tevékeységei) – pl.: Havi feladatok > útnyilvántartások
- Checklist – feladatlista (az adott alfeladat teendői, feladatlistája) – pl.: Havi feladatok > útnyilvántartások > útnyilvántartással kapcsolatos feladatok (útnyilvántartások kezelése, cégautók adminisztrációja)
Készítettem nektek egy kis útmutatót a Trello feladatkezelő használatáról, melyet az alábbi képre kattintva értek el. Az útmutatóban lévő képekre kattintva olvashatjátok a megjegyzéseket képaláírás formájában.
Nézzétek meg, próbáljátok ki és a tapasztalataitokat beszéljük meg a gyakorlati tippeket tesztelő zárt csoportunkban! Ha kérdésed van a Trello használatával kapcsolatban, azt is itt teheted fel.
Ha tetszett a cikk, csatlakozz közösségünkhöz a Facebookon is, hogy le ne maradj a további hasznos tippekről.